maandag 13 oktober 2014

QS13: LES 1

Afgelopen zaterdag afgereisd naar Nijkerk voor de eerste (echte) les van Quilten Speciaal 13. Deze werd gegeven door Jette Clover, met als thema "compositie en ritme"


Eerst een presentatie over het ontstaan van Art Quilts, gevolgd door een show&tell van haar eigen werk.

Daarna zelf aan de slag met lapjes en verf. Allerlei methoden gebruikt om stof te bedrukken.


Hier een paar voorbeelden van de bedrukte lapjes...


Gelijk ook een berg huiswerk op gekregen: een quiltje over "ritme" maken en de volgende keer een presentatie geven over een tentoonstelling! Aan de slag, dus...

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een goede les en bijzondere lerares! Leuke resultaten, vooral de meest rechtse onderaan vind ik al een "sterk " werkje!

Jo Huijsman zei

Leuk om je verhaal over de eerste les te lezen. Ik ga vanavond ook iets schrijven over de 1e les op mijn blog.

Liesbeth Wessels zei

grappig dat jullie een hele andere opdracht hebben gekregen dan wij vorige ronde. Onze opdracht was :wat ik nooit vergeten zal. Ik ben benieuwd naar je invulling van ritme
succes, groeten van liesbeth

Liesbeth Wessels zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Leuk Christel, succes met QS!