maandag 6 oktober 2014

PAINTING IN THE PICTURE: het ontwerp

Het ontwerp voor mijn quilt was snel gemaakt: de rechte lijnen en vormen maken de keuze voor patchwork gemakkelijk. Daarbij is de enige eis aan het kunstwerk de afmeting van 60x60 cm, omdat de organisatie een eenduidig beeld wil verkrijgen.




Dus worden het 4x4 is 16 blokken van 12x12 cm en een rand van 6 cm in de kleur lavendelblauw.
En daar had ik het eerste probleem te pakken: hoe verf ik nou lavendelblauw.

Dus samen met DD1 miniproeflapjes geverfd: "lijkt dit er al op?" - "nee, te paars" - "nee, te bruin" - "nee, te rose"



Eindelijk de juiste kleur te pakken en dus een grote lap geverfd. Helaas, te paars, dus opnieuw...

Maar de foto is van een glazen wand en hoe krijg ik nou dezelfde glans. Met organza komt er glans over, maar zie je de onderlaag minder goed. En dat geldt ook voor met metallicverf geverfde vliesofix, omdat het te dicht van structuur is. Dus heb ik spunweb geverfd en daarover tule gestreken.


En dan maar blokken naaien...

2 opmerkingen:

els zei

Je bent al erg goed bezig. Die lavendelblauwe kleur is uiteindelijk erg mooi gelukt. Succes. Ik kijk uit naar het eindresultaat.

Hannie de Beer zei

Ik ben benieuwd naar jou impressie van de foto? een mooi begin!