maandag 2 september 2013

DERWENT INKTENSE potloden en blocks

Ik heb naar aanleiding van een artikel in de Quilting Arts een doosje Inktense potloden en een doosje Inktense blocks gekocht.


Als proefje wat bloemetjes gemaakt op een Colourcatch-doekje: op de bovenste rij de fasen van water aanbrengen en op de onderste rij de fasen van inkleuren.


Daarna geprobeerd om de bloemetjes uit te snijden met een soldeerbout, maar dat werkte niet. Dus uitgeknipt en op een doosje genaaid.
Perfect voor het Doezz-thema: "één kleur"

6 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Kun je dat ook op stof gebruiken..?
Ondanks een man met schilderskunsten, had ik hier nog nooit van gehoord....

Janny de Roo zei

Hoor zojuist dat hij ze gewoon aquarelpotloden noemt....

Hannie de Beer zei

Leuke proefjes.
Ik kreeg de potloden vorig jaar met mijn verjaardag, ook als aquarepotlodenen , en kwam kortgeleden tot de ontdekking dat het inktense potloden zijn. Een bof toch! Ik denk erover om ook de krijtjes te kopen, is er veel verschil? Hebben ze meerwaarde,Of is het sneller in gebruik dan de potloden?
Je doosje is echt leuk, zag het al op Doezzels !

nadia zei

Oh nee wat doe je me aan.....!! Geintje hoor, dit vind ik wel errug leuk, ga me nog even beheersen om ook zo'n heerlijk setje aan te schaffen.....alhoewel het natuurlijk heel goed bruikbaar is voor de fibermail verjaardagskaarten, je kunt het namelijk ook op stof gebruiken zag ik zojuist op youtube.....

els zei

Ik gebruik ze al een poosje en ben er erg blij mee.
Je hebt weer een mooi doosje gemaakt.

marjolijn zei

ja, wat een leuke potloden he? Ze zijn trouwens prima op stof te gebruiken. Dit zijn weer ongekende mogelijkheden. Ik ben ook zo blij met deze dozen. Heb dezelfde als jij.