maandag 4 februari 2013

ARTQUILTGROEP ZUID: embellishments

In het zuiden was nog niet veel te doen voor Artquilters, dus hebben Saskia (fibermailgroep) en ik een eigen groepje opgezet, om samen wat te experimenteren. Na een oproep bij de Fibermailgroep zijn er ook nog Jeanette, Tieneke en Leontien bijgekomen. We willen technieken uitproberen, ideeën uitwisselen en tentoonstellingen bezoeken.

V.l.n.r. Saskia, Jeanette, Christel, Leontien en Tieneke
Onze eerste bijeenkomst was vandaag en na de koffie met Gummaruskoeken zijn we aan de slag gegaan met het januari-onderwerp van het Fire-blog: embellishments. Omdat deze keer iedereen bij mij kwam, heb ik gekozen voor het maken en versieren van doosjes.


Het uitkiezen van de materialen en het maken van een leuke compositie was best moeilijk, maar uiteindelijk had iedereen een goed ontwerp. Helaas was de dag zo voorbij en dus de tijd te kort om alle doosjes af te werken.


Saskia maakte een vogelnestje van draadjes met paaskuikentjes, Jeanette een kleurrijke compositie van Franse wol en een Tyvek/organza proeflapje, Tieneke een modern werkje met stippeltjes en rechte vakken en Leontien een chique explosie van zijde en gouddraad. Mijn doosje diende alleen als voorbeeld en was dus al grotendeels klaar. Alle doosjes zullen thuis verder afgemaakt worden, dus wordt vervolgd...

7 opmerkingen:

janneke zei

Leuk zo'n groep! Veel succes met de nieuwe ... art quilt groep zuid.

marjolijn zei

Leuk zo'n groepje. En doe de groeten aan Jeanette van mij!

Hannie de Beer zei

Een leuk begin! Veel succes dames!

nadia zei

Wat een hoop gezelligheid, ik ben nog steeds aan het dubben of ik deel zal gaan nemen. Ik heb het momenteel erg druk met van alles en nog wat en zie even geen kans om mij er voor de volle 100% op te richten. Ik blijf nog even 'twijfelen", ik vind het wel een superleuk initiatief!! Groetjes, Nadia

Liesbeth Wessels zei

Gefeliciteerd met de start van de groep. Als jullie het net zo leuk hebben als wij in ArtQuiltenOost dan is het puur genieten. Wij hebben ook een Yahoogroep ! jullie ook ? Veel succes allemaal. groeten van liesbeth

Dea zei

Geweldig, zo'n groep en de doosjes zijn een leuk project. Ik ben benieuwd naar de eindresultaten.

christina zei

Heerlijk om mensen om je heen te verzamelen met dezelfde interesses. Dat tilt jullie samen naar een hoger nivo.