maandag 6 februari 2012

VILTTENTOONSTELLING 's-Hertogenbosch

Zaterdag naar de tentoonstelling van de Viltkontaktgroep geweest in het Kruithuis in Den Bosch. Ik had niet goed naar de openingstijden gekeken en was dus een uur te vroeg. Maar gelukkig mocht ik toch binnen en heb heerlijk rustig tussen al het moois kunnen lopen.

Er was van alles: klein en groot werk, kleding, 3D-objecten, bekleed wrakhout, schilderijtjes en viltwerkjes van kinderen...
Een kleine impressie:




Daarna nog door de verkoopmanifestatie (alleen afgelopen weekend) gelopen en natuurlijk nog wat mee genomen:


Het boek van Elin Noble.


Een zak met merinowol in diverse kleuren (het project zit al in mijn hoofd).


Krulwol (Wensleydale), katoenen gaas, zeep en een houten stempel voor de DD's, want je moet ze natuurlijk gemotiveerd houden!

De tentoonstelling is nog te bezoeken tot 4 maart in het Kruithuis te ’s Hertogenbosch van woensdag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Kijk ook op hun website voor leuke workshops:  http://www.viltkontaktgroep.org/

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja dit lijkt me ook echt genieten!
Wat een prachtig object op de paspop,en die leuke kleine werkjes!
Jij kunt weer heerlijk vilten en verven! Ik was zaterdag even bij van de Moosdijk in Nuenen ( ik had nog wat boekenbonnen) De eigenaresse vertelde dat ze in Den Bosch bij de viltdag stonden en Vrijdag in Vijfhuizen! Ik had afgesproken met onze zoon, die woont in Nuenen, anders was ik naar Den Bosch gegaan! Het boek van Elin Noble hadden ze niet in winkel. Dus ga ik nog terug, is hier niet zo ver vandaan. Bestellen kan ook maar ik wil eerst zien of ik er wat aan heb. Morgen zet ik de boeken die ik kocht op de blog!

christina zei

Oh wat een mooie jurk. Ik was er zo graag heen gegaan maar is me echt te ver. Dankjewel voor de foto's; kan ik toch een beetje meegenieten

Aart zei

Lijkt me een mooie tentoonstelling! Je hebt ook mooie materialen gekocht! Ik neem aan dat de merinowol, krulwol en het zeepje zijn aangeschaft om mee te vilten, de krulwol zal mooie structuren geven.
http://quiltaart.blogspot.com