woensdag 8 februari 2012

NOG MEER SNEEUWVERVEN

Ik heb opnieuw een poging gedaan om te sneeuwverven; op mijn vorige bericht zijn zeer bruikbare tips binnengekomen.

Ik heb dezelfde opstelling gebruikt met een leklapje onder de bloempot. Het is handig om een egaal gekleurd lapje erbij te hebben...


Bij de eerst serie heb ik kleine lapjes met daartussen sneeuw in de bloempot gedaan en daarna aangemaakte verf eroverheen gegoten. Ik wilde zien of er kleurverschil zou zijn tussen de verschillende lagen. Links het leklapje, rechts het bovenste lapje.


Bij de tweede serie heb ik een grote lap erin gedaan en aangemaakte verfmix gebruikt.
En bij de derde serie ook een grote lap, maar poeder eroverheen gestrooid (eerst in een kommetje gemengd). Te veel verf gebruikt dus effen lappen.
Alles is de huiskamer gezet, maar het duurde weer vrij lang voordat de sneeuw gesmolten was. Daarna de lapjes uitgeknepen en in de oven gezet (35 graden).

Marie-jette gaf nog een tip over de magnetron methode: een lapje opgevouwen en voorzien van elastiekjes. Sneeuw erop en aangemaakte verf eropgedruppeld. Toen 6 minuten in de magnetron op de laagste stand. Daarna uitgeknepen en in de oven gezet.


Nog een lapje gestiekt en besneeuwd, maar nu twee minuten in de magnetron, zodat niet alle sneeuw gesmolten is. Uitgeknepen en in de oven.


5 opmerkingen:

marjolijn zei

Deze lapjes laten het zonnetje wel schijnen! Mooi gelukt.
gr. Marjolijn

christina zei

Ze zijn prachtig geworden. Maar waarom maak je de verf aan? Poeder direct op het sneeuw wil ook en is minder werk.

Marrie-jette zei

Geweldig toch!Ze zij zo lekker van kleur.(niet te veel verf gebruiken he?Je kan het altijd nog eens verven,toch?

joke zei

Je magnetronlapjes zijn prachtig geworden. Ik krijg er bijna spijt van dat ik mijn magnetron jaren gelden de deur uit heb gedaan.

ann vanherle zei

Ga vandaag me ook wagen aan het sneeuwverven nu ik je mooie lappen gezien heb