zondag 20 maart 2011

WORKSHOP NAT VILTEN

Vandaag ben ik naar de Creatieve Hobby en Handwerkdagen in Den Bosch geweest. Leuke beurs over allerlei leuke hobby's: van kantklossen tot taarten versieren en van vingerschilderen tot groendecoraties. Mijn interesse ging voornamelijk uit naar naaien, breien en quilten: nog een paar leuke lapjes en bolletjes katoen gekocht voor de eerste Sketchbook-creatie, pailletjes en klosjes gemeleerd naaigaren.

Halverwege de middag had ik alles gezien. Misschien is het wel leuk om nog ergens een workshop te doen, dacht ik. Dus ben ik aangeschoven bij een workshop "nat vilten" bij de stand van Q-art vilt.


Dat is nou echt leuk om te doen en het resultaat is heel verrassend.
Op een laag vulling breng je plukken gekleurde wol aan. Daarover kun je nog zijde, vlas, kraaltjes o.i.d. aanbrengen. Dan natmaken met zeepwater. Bubbeltjesplastic erover en het water goed verdelen. Daarna met olijfzeep de wolvezels met elkaar en met de ondergrond vervilten door wrijving. Dit hele proces duurde ongeveer een uurtje. Toen ging het in een plastic zakje mee naar huis, omdat er ter plaatse geen uitspoelmogelijkheid was. Thuis uitspoelen met lauw water, laten drogen en warm strijken.


En zo ziet mijn landschapviltje er uit. En uiteindelijk zal het veranderen in een landschapquiltje.
Wordt vervolgd...


Geen opmerkingen: