zondag 27 maart 2011

SKETCHBOOK CHALLENGE: januari, februari, maart

Na een drukke week heb ik vandaag weer tijd gehad om aan mijn Sketchbook Challenge te werken.


Eerst heb ik januari verder uitgewerkt. Een keuze uit de drie foto's gemaakt en een proeflapje gebreid voor de rand (lijst). De paspartout wordt crazy-patchwork in pasteltinten.


Toen was februari aan de beurt. Het thema "Opposites" is natuurlijk heel breed. Eerst dacht ik aan tegenstellingen in textuur (glad, ruw, wollig, glanzend, opengewerkt, gebreid, dik, dun) of kleur (licht vs donker, helder vs pastel, complementaire kleuren). Maar ik heb gekozen voor de tegenstelling en samenwerking van water, aarde, vuur en lucht.



En als laatste heb ik aan maart gewerkt. "Spilling over" is voor mij het overlopen van ideeën (quiltblokken), maar geen tijd hebben om ze te realiseren. Daardoor vervagen ze en verdwijnen uit mijn hoofd. Mijn hersens raken overbelast en gaan nog 'ns ontploffen. De maand is bijna om en de klok slaat bijna twaalf uur. Er zouden meer uren in een dag moeten zitten...

Geen opmerkingen: