maandag 10 oktober 2011

REGIODAG NOORD-BRABANT WEST

Vandaag ben ik naar de Regiodag in Roosendaal geweest. Dat was de eerste keer voor mij, dus alles en iedereen onbekend. Maar dat mag de pret niet drukken, want ik zat aan een heel gezellige tafel: 2 quiltvriendinnen uit Halsteren en 4 bee-dames uit Bergen op Zoom.


Het programma begon met een uitleg over antieke quilts van Dorry van Quilt It & Dotty uit Tilburg. Beetje wazige foto, gemaakt met mijn telefoon.


Daarna een workshop "Ocean waves" met antieke lapjes. Ik had mijn snijmat en rolmes niet bij, dus dat werd knippen. Het was de bedoeling om ze met de hand te patchen...



Ik heb nog wel de lapjes op kleur gelegd. Mijn overbuurvrouw had een spionnetje bij, waardoor je heel mooi kon zien waar de kleuren niet klopten.

De lunch bestond uit vegetarische (?) tomatensoep met stukjes omelet en broodjes met ham of kaas.

Daarna was er een hilarische verloting van allerlei quiltboeken en -tijdschriften. Ik had lotnummer 1000, dus daar moest toch wel de hoofdprijs op vallen, dacht ik. Helaas was ik juist als één van de laatsten aan de beurt om iets te kiezen. Gelukkig waren er geen artquilters, dus lag er nog een mooi boekje over het werk van Dorle Stern-Straeter.


De dag werd afgesloten met een schitterende Show en Tell. Ik heb lang getwijfeld of ik wel iets mee zou nemen, want ik heb nog niet zoveel gemaakt. Uiteindelijk heb ik mijn Cherish Nature kussen ingepakt. Het feit dat de stoffen uit Amerika kwamen en dat er in alle blokken nergens hetzelfde stofje was gebruikt, oogstte toch succes.

2 opmerkingen:

Nienke zei

Oh geweldig dat ze dat mooie boekje lieten liggen, toch een geluksnummer, leuk dat je zoveel plezier had op je eerste regiodag!

Hannie de Beer zei

Leuk altijd een Regiodag! En wat een geluk dat niemand dit boekje wilde hebben! een mooie prijs