donderdag 19 mei 2011

COMMUNIEKLEERTJES

Voor het quiltvirus toesloeg, naaide ik voornamelijk kleding. Nu heb ik daar geen zin meer in. Maar soms moet je zin maken en dus heb ik communie-jurkjes gemaakt. Vier stuks in totaal: twee per kind, zodat ze kunnen kiezen (hoe gek kun je je moeder maken!).
Maar het leuke gedeelte is de versiering: corsages en haarspeldjes.


Dus heb ik met behulp van de Clover Sweetheart Rose Maker (een hele mond vol) van het stof van de jurken roosjes gemaakt. Heel gemakkelijk als je de Engelstalige en Duitstalige gebruiksaanwijzing eindelijk snapt... Per roosje ben je ongeveer een kwartier aan 't frunnikken, maar dan zijn ze wel leuk.


En voor de blaadjes heb ik Creaweb geverfd met textielverf en tussen vilt en organza gestikt. Daarna uitgeknipt en de randen het een verhitte paperclip (bij gebrek aan soldeerbout) dichtgeschroeid.


Nu nog op zoek naar krokodillenbekhaarclipjes.

Geen opmerkingen: